Sunday, November 25, 2007

I väntans tider

Går fortfarande och väntar på att få göra ratingen på 172:RGn. Nu är den tillbaka från service men dåligt väder just när jag bokat och instruktörsbrist har satt käppar i hjulet.
Det enda positiva just nu är väl att jag kommit igång med instrument-ratingen nu i fredags. Första delen består av en del breifingar och simulatorträning och det borde ju inte vara väderberoende så jag hoppas att i alla fall det löper smärtfritt.
Appropå väntans tider så kommer jag att kunna titulera mig "Farbror Jonas" f.r.o.m i vår. Min bror, Mikael, som bor i Australien ska bli farsa. Och idag nåddes jag även av nyheten att min gode vän P-A just i dag blivit farsa. Det blev en pojke. GRATTIS!

3 comments:

Timmy said...

Hur går det med allt ? Länge sedan det kom en uppdatering nu ;)

Johannes© said...
This comment has been removed by the author.
Johannes© said...

Hejsan Jonas, din gamla "kollega" ; Johannes här.
Du verkar ha det härligt där nere, hoppas det går bra med allt. Vi hörs.