Friday, August 10, 2007

FAVG - FAES - FAVG

I dag var det dags igen. Lika bra att passa på när vädret tillåter. I dag bar det av till FAES som står för Eshowe. Eshowe är ett lite flygfält med gräsbana. Det var lite blåsigt så vid första approachen blev det en go-around. Bestämde mig för att göra ett försök till och den här gången var vinden mer stadig. Landade och inväntade Sebastian. Han gjorde två avbrutna landningsförsök innan vi bestämde oss för att vända tillbaka till FAVG. Vinden var lite för lynnig.






Efter gårdagens försmädliga omkörning av Sebbe så bytte jag flygplan till ZS-LSP, som också är en Cessna 152, i hopp om att inte samma sak skulle inträffa i dag. Som ni ser på bilden nedan så blev resultatet det samma. Den lilla rackarn kom upp brevid mig för att sedan flyga ifrån mig. Vet inte vad han gör, men han måste pressa det där lilla flygplanet till det yttersta. Timmy, du kanske har en "naturlig" förklaring även till detta :-)



P.S. Timmy, inte missar man väl Margate när man införskaffat en Lowrance 600C GPS ;-) D.S.


1 comment:

Timmy said...

Fina bilder Jonas ! Jag har en förklaring. INGET plan är bättre än FNN !!! :)

Skulle tro att FNN´s instrument visar gott in på det röda fältet medans LSP har goda 2200RPM och i grönt fält ;)

Flyga i Afrika med GPS är ju inge spännande, hehe.